Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Latvijā

Pētījums: Trūkst uzticamības bioloģisko produktu izcelsmei

Vairāk nekā puse aptaujāto iedzīvotāju atzīst, ka pērk ekoloģiskus pārtikas produktus, savukārt tie, kuri to nedara, atzīst, ka viņiem trūkstot uzticamības bioloģiskajai izcelsmei. Tas secināts pētījumu kompānijas SKDS aptaujā, kas veikta pēc piena pārstrādātāja AS "Tukuma piens" pasūtījuma.

Jautājot par izvēli iegādāties ekoloģisko pārtiku, 22,6% iedzīvotāju norādījuši, ka dara to vienmēr, ja vien ir tāda iespēja. Savukārt 58,8% pauda viedokli, ka dara to dažreiz. Noraidoši uz šo jautājumu atbildēja 15,3% respondentu.

Pircēji, kuri neiegādājas ekoloģiskos produktus, 52,6% gadījumos kā iemeslu norāda šaubas, vai attiecīgie produkti tiešām ir bioloģiskas izcelsmes. 48,8% gadījumu pircēji norādīja, ka šie produkti ir pārāk dārgi, turklāt nav tik plašs sortiments kā pārējiem produktiem.

Uz jautājumu, kas būtu nepieciešams, lai cilvēki vairāk un biežāk iegādātos ekoloģiskus piena produktus, 59,4% norādījuši, ka noteicošā būtu cena. Savukārt kā otro noteicošo iemeslu viņi pauda uzticamības palielināšanu, lai mazinātu šaubas par bioloģisko izejvielu izcelsmi un pārstrādi.

Cilvēki atzinuši, ka visbiežāk iegādājas ekoloģiskus dārzeņus un augļus, kā arī piena produktus - attiecīgi 68,4% un 61,7% gadījumu. Retāk iedzīvotāji iegādājas bioloģisko maizi un maizes izstrādājumus, gaļu un zivis.

''Iepazīstoties ar aptaujas rezultātiem, skaidrs, ka pircēji nav īsti informēti, kādas pārbaudes jāveic, lai produktu sauktu par ekoloģisku. Tas apliecina to, ka ražotājiem un valsts institūcijām ir jāturpina izglītošanas darbs, skaidrojot, kādi produkti iekļaujami bioloģiskās pārtikas kategorijā," atzina "Tukuma piena" Mārketinga nodaļas vadītājs Armands Artihovičs.

Kā ziņots, "Tukuma piens" sadarbojas ar aptuveni 215 piegādātājiem, galvenokārt Kurzemē un Zemgalē, un ražo vairāk nekā 180 dažādus piena produktus, tostarp "Baltais Exports" zīmola svaigos piena produktus, "Baltais eko" zīmola ekoloģiskos produktus - jogurtus, biezpienu, krējumu, kefīru un citus. Uzņēmumā strādā aptuveni 250 darbinieku.

"Tukuma piena" peļņa 2013.gadā pieaugusi gandrīz trīs reizes - no 553 473 eiro 2011.gadā līdz 1,55 miljoniem eiro 2012.gadā. Uzņēmuma apgrozījums 2012.gadā pārsniedzis 42,68 miljonus eiro, kas ir 23% pieaugums salīdzinājumā ar iepriekšējā gada rādītāju.

Saskaņā ar uzņēmuma aplēsēm 2013.gada provizoriskais apgrozījums ir 50 miljoni eiro.

Uzņēmuma 79% kapitāldaļu pieder nerezidentiem, galvenokārt Igaunijas pilsoņiem, 20,51% - fiziskām personām, 0,45% - piensaimnieku kooperatīvajām sabiedrībām, bet 0,04% kapitāldaļu ir valsts un pašvaldības īpašumā.