Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Kultūra \ Mūzika

Kristīnes Opolais un viņas skatuves partneru lielā balsu ķīmija

NĀRA. Kristīne Opolais Ņujorkas Metropoles operā, kas savulaik izpelnījās neviennozīmīgas atsauksmes režījas dēļ © Foto: KEN HOWARD

Sagaidot 5. augustā paredzēto operzvaigznes Kristīnes Opolais uzstāšanos Dzintaru koncertzālē festivāla Baltijas muzikālās sezonas ietvaros, sarosījušies šā festivāla rīkotāji, apkopojot dažādas recenzijas un faktus par mūsu dīvu un viņas skatuves partneriem. Šis apkopojums, nu jau ar vēsturisku pieskaņu, ir pietiekami interesants, lai to publiskotu, jo vairāk tāpēc, ka Latvijā netrūkst Kristīnes Opolais fanu, kas seko katram viņas solim uz pasaules opernamu skatuvēm.

Ar Jonasu Kaufmanu

2014. gadā Londonas Karaliskajā operā, iestudējot Manonu Lesko Džonatana Kenta režijā, Kristīnes Opolais skatuves partneris kavaliera de Grijē lomā bija Jonass Kaufmans. Kritika toreiz rakstīja: «Kristīne Opolais pagūst transformēt Manonu no vieglprātīgas dzīves baudītājas uz traģisku upuri apbrīnojami labi, izmantojot sudrabaina pianissimo brīnišķīgo iedarbību, tikmēr Jonass Kaufmans, iespējams, nav pats neaizsargātākais vai aizkustinošākais de Grijē - viņš ir nedaudz par daudz pašpārliecināts un pašpietiekams tam - viņa dziedāšana kļūst bagātīgāka un piesātinātāka katru reizi, kad viņš parādās, - tā ir unikāla.» Savukārt, abu zvaigžņu sadziedāšanās duetā tika raksturota ar tādu metaforu kā «viņu vokālās laulības ir slēgtas debesīs».

Ar Roberto Alanju

Kristīne Opolais un Roberto Alanja kopīgi uzstājušies dažādās operās, tajā skaitā Metropoles operā Ņujorkā - Entonija Mingela (Anthony Minghella) režisētajā izrādē Madama Butterfly, kur Kristīne Opolais spēlē galveno lomu - Madama Butterfly, bet Roberto Alanja iejutās Pinkertona lomā: «Kristīnei Opolais ir izteiksmīga balss, viņa ar to strādā prasmīgi, lai panāktu visizteiksmīgāko efektu. (..) Viņas dziedājums bija vislabākajā līmenī, kad viņa maigi dziedāja mīlas duetā sākumā ar Pinkertonu. (..) Viņš [Roberto Alanja] izskatījās jauneklīgi un dziedāja ļoti labi - viņa augstās notis izskanēja skaidri un dzirkstoši. Viņš bija būtiski iesaistīts pirmā cēliena mīlas duetā, abiem dziedātājiem augstās skaņas izdziedot skaidri un tīri, bija nepierasti aizkustinoši redzēt, kā Alanjas kunga Pinkertons izskatījās patiesi iemīlējies.»

Ar Pāvelu Černohu

Kristīnes Opolais dzīvē būtisks iestudējums ir Antonīna Dvoržāka Nāra - 2010. gadā viņa ar šo izrādi veiksmīgi debitēja Bavārijas Valsts operā, aizsākot produktīvu sadarbību līdz pat šodienai. Par 2010. gada uzvedumu Pāvels Černohs atceras: «Redzēju Kristīni Opolais Nārā - kā viņas acis bija pilnas asarām, bet tajā pašā laikā viņa sagrāba manu roku un čukstēja - pasaki man tekstu, pasaki man tekstu! Es nekavējoties sapratu, ka viņa bija nevis iegrimusi dziļi emocijās, bet gan perfekti spēlēja savu lomu.»

2015. gadā Kristīne Opolais ar Nāras iestudējumu Roberta Karsena režijā debitēja arī Parīzes Bastīlijas operā, kur viņas skatuves partneris bija Pāvels Černohs, spēlējot Princi. Jāatzīmē, ka vēl pirms tam, 2008. gadā, arī Latvijas Nacionālās operas iestudējumā Nāra viens no dziedātajiem, kas spēlēja Princi, bija tieši Pāvels Černohs. 2016. gadā šis uzvedums citās noskaņās un ar citu spēku atkal ienāca dziedātājas dzīvē, šoreiz Metropoles operā. Lai arī kritikas viedoklis par izrādi un tās koncepciju nebija viennozīmīgs, atzinīgi tiek novērtēta Kristīnes Opolais sadarbība ar skatuves partneriem - Brendonu Jovanoviču, Džeimiju Bārtoni, Katarīnu Dalaimanu un Ēriku Ouenu, kas kopā veidojuši saderīgu ansambli un saspēli.

Vai Kristīnes Opolais un Pāvela Černoha lielā balsu ķīmija darbosies arī Dzintaru koncertzālē, to pieredzēsim jau augusta sākumā.