Otrdiena, 23.aprīlis

redeem Georgs, Jurģis, Juris

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

RECENZIJA: Agris Semēvics "Lielisko mirkļu albumā…"

© Publicitātes foto

2011. gada 21. februārī kādreizējās latvju supergrupas “100. debija” līderis Agris Semēvics izziņoja medijos savu pirmo muzikālo veikumu pēc šī dueta darbības pārtraukšanas - tā bija komponista Artūra Palkeviča dziesma ar Agra vārdiem „Paralēli”.

Akurāt pēc septiņiem gadiem šajā pat datumā Agris licis priekšā pilnu albumu, kurā apkopots ducis šo gadu laikā ieskaņoto dziesmu. Šī ripuļa tapšanā un kompozīciju producēšanā ir piedalījušies vairāki šī aroda grandi - Gints Stankevičs (“Factory Sounds Studio”), Lotars Lodziņš un Jānis Kalve (“Labo Ierakstu studija”), kā arī Modris Skaistkalns (“Aktiv Sound Studio”), kurš, starp citu, kā mūzikas autors albumā ir pārstāvēts visplašāk. Modris savam kādreizējam ieroču biedram “100. debijas” rindās sarakstījis oriģināldziesmas „Tu satriecošā” un „Intraverts, ekstraverts”, bet vēl trīs dziesmas ir no 90. gadiem - grupai “Mixeri” savulaik rakstītas dziesmas „Ļauj domāt par Tevi” un „Tev”, kā arī “100. debijas” hits „Kā viņa mani mīl”, kas uzvarēja Latvijas Mūzikas ierakstu Gada balvas pasniegšanas ceremonijā tālajā 1998. gadā - labākās deju mūzikas dziesmas kategorijā. Vēl kā dziesmu autori šajā albumā ir piedalījušies Artūrs Palkevičs, Ilze Kalve, Gints Stankevičs un trio Lotars Lodziņš - Jānis Kalve - igauniete Jana Kaska, kuru kontā ir pērn publicētā kompozīcija „Par rītu”. “Pats visu šo dziesmu kopumu esmu nodefinējis par romantisku popmūziku pieaugušiem cilvēkiem,” klāsta pats Agris. “Lielākais vairums kompozīciju ir uzskatāmas par autobiogrāfiskām, saistītām ar konkrētiem cilvēkiem, notikumiem, emocijām un sajūtām. Visas dziesmas ir ar maniem vārdiem un pats to uzskatu par savu lielāko radošo pienesumu albuma radīšanā.”

PAR. Sensenais hits “Kā viņa mani mīl” atgādina, ar ko bija spēcīgs Skaistkalna/Semēvica radošais tandēms - lipīga un vienkārša melodija, kas neļauj to izdabūt no galvas. Noklausoties šo albumu vairākkārt (jo pēc pirmās reizes gribas to ar Dāvja Bertāna cienīgu metienu ieplivināt miskastē…), auss aizķeras pie dziesmas “Par rītu” - 90. gados tam būtu un varbūt pat vēl tagad ir hita potenciāls. Labi padevies ir Ilzes Kalves melodiskais pops ar “dance” elementiem dziesmā “Prāts ar mežģīnēm”, interesanta ir Artūra Palkeviča “Paralēli” un ar nelielu piespiešanos vēl varbūt arī Ginta Stankeviča “Siluets”.

PRET. Ja šīs dziesmas ir autobiogrāfiskas, tad nākas secināt, ka Agris Semēvics dzīvo nepārtrauktā iemīlēšanās stadijā - tiešām viņa galvā nav nevienas citas tēmas? Labi, naivi un/vai bezjēdzīgi teksti nav tikai Agra problēma, šī sērga ir daudziem latvju mūziķiem, tāpēc tekstus varētu arī laist gar ausīm, taču Semēvics to nepieļauj, piedziedājumos piespiežot tos līdz fiziskam riebumam klausīties n-tās reizes pēc kārtas. Tā sačakarēta, piemēram, diezgan perspektīvā dziesma “Introverts, ekstraverts” un vēl pāris gabali. Arī no muzikālā viedokļa šis produkts stilistiski aizkavējies kādus divus gadu desmitus senā pagātnē. Šī nav romantiska popmūzika pieaugušiem cilvēkiem, šis ir 90. gadu beigu šlāgerpops pēc diskotēkas pirmoreiz meiteni pie ceriņu krūma nobučojušiem lauku kultūras namu apmeklētājiem.