Piektdiena, 29.marts

redeem Agija, Aldonis

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

RECENZIJA: ansis "Balzams"

© Publicitātes foto

Iepazīstieties – reperis ansis (tieši tā, ar mazo burtu), īstajā vārdā Ansis Kolmanis, kurš pašlaik ir kļuvis par īstu modes preci. Patiesībā iepazīties te nav ar ko, jo ansis savās aprindās ir pazīstams jau padsmit gadus, tikai šobrīd viņš izpeldējis plašākos ūdeņos.

Lielākoties tas kļuvis pateicoties digitālās mūzikas topam “DigiTop100”, kas daudziem negaidīti atklājis šo hiphopa meistaru, jo jaunākā paaudze viņus savus mobilajos telefonos “kačā” uz nebēdu. Uzziņai: ansis ir reperis, bītmeikers un producents, “Dirty Deal Audio HQ” skaņu ierakstu un apstrādes studijas rezidents. Līdz šim darbojies tādos projektos kā “PKI”, “Riekstu armija”, “Kreisais krasts”, “Ritmiskās runas”, “Lāzeri” un citos, 2013. gadā kopā ar Oriole (Uģis Vālodze) izdevis EP “Himnas”. Ar savu soloalbumu “Balzams” viņš ir nopietns pretendents uz Latvijas Mūzikas ierakstu Gada balvu “Zelta mikrofons” hiphopa nominācijā - šobrīd Gacho jeb Mesas uzvara vairs neliekas tik neapstrīdama. Kopumā 11 skaņdarbi. Ieraksts tapis “Dirty Deal Audio” studijā Brasā, tajā piedalījušies arī tādi mūziķi kā Aija Andrejeva (dziesmā “Ir pagājis ilgs laiks”), Ozols, Edavārdi, Eliots, NiklāvZ, DJ Krii un citi.

PAR. Pa kuru laiku ansis ievelk elpu? Šķiet, ka viņš bliež tekstus kā no Kalašņikova automāta - ātri un mērķī. Tēmas ir aktuālas un mūsdienīgas, turklāt ansis nebaidās arī no skarbākiem vārdiem ar cenzoru uzlīmi, kā jau tas repā piedienas. Sempli veiksmīgi, melodiskums savijas ar ritmiem kā no hiphopa teorijas rokasgrāmatas - nav, kur piesieties. No dziesmām interesantākās šķiet lipīgā “Jauni un bagāti”, melnā “Bērni” un tematiskā “Zāles” ar interlūdiju “Simptomi” ievadā.

PRET. Stroboskopiskā ātrumā skaldītās rīmes ar repā nesagatavotu (vai slikti sagatavotu) ausi ir praktiski neiespējami uztvert, bet teksts ir anša galvenais trumpis.