Piektdiena, 19.aprīlis

redeem Fanija, Vēsma

arrow_right_alt Izklaide \ Mūzika

RECENZIJA: Norah Jones, “Day Breaks”

© publicitātes

Nora Džounsa reiz uzspridzināja mūzikas pasauli ar savu debijas albumu “Come Away With Me” (2002), un kopš tiem laikiem katrs viņas ripulis tiek gaidīts ar aizturētu elpu, lai gan debijas garadarba pēcteči nav bijuši tik veiksmīgi kā minētais albums, kura tirāža jau pārsniegusi 25 miljonus kopiju (kopumā viņas komerciālie dati apgrozās ap 50 miljoniem pārdotu albumu kopiju).

Lūk, dziedātājas jaunākais albums, pēc skaita sestais - jāatgādina, ka iepriekšējais disks “Little Broken Hearts” tika izdots pirms četriem gadiem. Ierakstā piedalījušies arī basģitārists Kriss Tomass un bundzinieks Braiens Bleids, tajā iekļautas deviņas oriģināldziesmas, kā arī trīs kaverversijas. “Šis albums ir ne tik daudz atgriešanās pie džeza, cik pie klavierēm kā instrumenta,” skaidro Nora Džounsa. Šajā ripulī tik tiešām dominē klavieres (vēl arī kontrabass), savukārt iepriekšējos darbos dziesmas lielākoties tika sacerētas ar ģitāras palīdzību. Pēc nostāstiem spriežot, Noru uz džeza takas atgriezušas pirms diviem gadiem notikušās džeza mūzikas izdevniecības “Blue Note” 75 gadu pastāvēšanas svinības, kurās viņa kopā ar saksofonistu Veinu Šorteru izpildīja kompozīciju “I’ve Got To See You Again”. Toreiz pasākumā piedalījās arī virkne citu varenu džeza mūziķu, un tas esot licis Norai pārvērtēt, no kuras saimes tad īsti viņa nāk - jāatgādina, ka 1999. gadā viņa mūzikas apritē nokļuva tieši kā džeza pianiste. Interesanti, ka visi seši Noras albumi iekļuvuši Amerikas Top 3 - dziedātājai izdevies radīt apskaužami noturīgu interesi par savu personību.

PAR. Beidzot te ir tas, ko no Noras Džounsas gaida - labi daudz džeza, krietna riekšava svinga un praktiski nemaz kantri vai/un folka. No pašas Noras dziesmām izcelšanas vērta ir albumu ievadošā “Burn” (te izceļas arī sakosfonists Šorters) un pilnīgi noteikti arī džeziski trauksmainā “Flipside”, tomēr vēl labāka šķiet Djūka Elingtona dziesmas “Fleurette Africaine (African Flower)” kaverversija, varbūt arī Nīla Janga “Don’t Be Denied”. Noras skaistā balss - tā komentārus neprasa.

PRET. Ļoti specifisks mūzikas garadarbs, kuru daudzi cels debesīs (jo tā vajag), lai gan sapratīs tikai retais. Apskatnieks sevi pie šiem sapratējiem pieskaitīt nu nekādi nevarētu - “Day Breaks” lielās devās uzdzen miegu.

Sandris Vanzovičs

Materiāls tapis sadarbībā ar mūzikas veikalu “Randoms”.