Ceturtdiena, 28.marts

redeem Ginta, Gunda, Gunta

arrow_right_alt Izklaide

RECENZIJA: Aija Vītoliņa & "Tango Sin Quinto" "Klusums"

© Publicitātes foto

Šo piektdien, 9. martā, Rīgas mūzikas namā "Daile"" tiks atrādīts Aijas Vītoliņas, kādreiz pazīstamas kā Amber, un grupas "Tango Sin Quinto" kopdarbs. Lai gan šī apvienība pastāv jau 14 gadus, "Klusums" ir tās debijas albums.

Pie tām diezgan neparasts debijas darbs, jo ievērojami atšķiras no tā, ko “Tango Sin Quinto” darījuši līdz šim tango un franču smeldzīgo šansonu lauciņā.

“Klusums ir skaļāks par vārdiem, troksni. Klusums ir miers. Klusums ir balts,” albuma nosaukumu filozofiski apcer Aija. “Albums ir dažādu latviešu autoru redzējums par dzīves netveramo un brīžiem trauslo ritējumu, par laiku, kura vērtību var apjaust tika vienkāršās sarunās ar sev tuvajiem, un galvenokārt ar sevi pašu, arī par mirkļa skaistumu.” Pavisam te ir astoņas dziesmas latviešu valodā, to mūzikas autori ir Kārlis Lācis, Aivars Hermanis, Edgars Raginskis, Lorete Medne un Madars Kalniņš, savukārt albuma kopējo skanējumu veidojis producents Reinis Sējāns. Jāatgādina, ka “Tango Sin Quinto” sastāvā ietilpst: vokāliste Aija Vītoliņa, kontrabasists Jānis Stafeckis, taustiņnieks Romāns Vendiņš, akordeonists Artūrs Noviks un vijolnieks Raimonds Melderis, kā arī sitamo instrumentu un perkusiju meistars Ainis Zavackis. Ja par albumā iekļautā skaņu materiāla stilu, tad tuvākās paralēles varētu būt velkamas ar tā saucamo “adult pop”, kurā savulaik darbojās Marija Naumova.

PAR. Diezgan viegli iedomāties šo programmu skanam elitāros mūzikas klubos un/vai lepnos korporatīvajos pasākumos. Aija dzied perfekti, arī visi pārējie muzikanti darbojas augstākajā līmenī. No skaņdarbiem īpaši paliek prātā Aivara Hermaņa dziesma “Vēstules un atklātnes” (teksts Igo), vērienīga ir Edgara Raginska “Klusums”, ko par tādu padara Aijas izcilais dziedājums rokrokā ar Ojāra Vācieša skaisto tekstu. Uzslavas arī Gatim Zēbergam par veiksmīgo albuma dizainu.

PRET. Lai gan albuma kā fona mūzikas klausīšanās aizrit vienā elpas vilcienā, lielas emocijas nekas no tā visa nerada. Albums netraucē, taču arī neaizrauj.