Trešdiena, 24.aprīlis

redeem Nameda, Ritvaldis, Visvaldis

arrow_right_alt Horoskopi

Balva žurnālam Praktiskā Astroloģija

© f64

Ikgadējo Preses dienu laikā nominācijā Pārdotākie izzinošie un izklaidējošie izdevumi otro vietu ieguva SIA Mediju nams ikmēneša žurnāls Praktiskā Astroloģija. Žurnālam, kurš tikai pērn nostabilizējās, iznākot katru mēnesi, tas ir sasniegums. Pirms tam žurnālu izdeva reizi divos mēnešos. Nu tam ir savs lasītāju loks gan Latvijā, gan ārpus valsts robežām, jo šis ir pirmais un pašlaik vienīgais astroloģijas žurnāls Latvijā.

Šogad Preses dienas tika atzīmētas jau 15. gadu, un to laikā preses tirdzniecības un izplatīšanas uzņēmumi Narvesen un Preses serviss pasniedza ikgadējās balvas pārdotākajiem preses izdevumiem. Balvas tiek pasniegtas, analizējot preses izdevumu pārdošanas rezultātus 2013. gadā Narvesen un Preses apvienības tirdzniecības vietās. Savukārt Preses servisa balvas tiek pasniegtas, ņemot vērā kopējo apgrozījumu 2013. gadā visā preses tirgū.

Žurnāla Praktiskā Astroloģija galvenā redaktore ir ne tikai žurnāliste, bet arī sertificēta astroloģe Guna Kārkliņa. «Pagājušais gads bija pirmais, kad Praktiskā Astroloģija sāka iznākt regulāri, katru mēnesi. Es uzskatu, ka pārdotāko izdevumu balvas iegūšana jau pirmajā nopietnā darba gadā ir ļoti, ļoti lielisks rezultāts,» viņa ir apmierināta par atzinību.

«Mēs, protams, esam cītīgi strādājuši, lai būtu lasītājiem interesanti un saistoši. Domāju, ka latvju presē nav daudz žurnālistu, kas spēj cilvēkiem saprotamā valodā un turklāt arī interesanti rakstīt par tik specifiskām tēmām kā astroloģija un numeroloģija, sasaistot tās ar ikdienu, cilvēciskām tēmām. Mūsu žurnālam šāda komanda ir. Tie ir lieliski žurnālisti, kam izdevumā katram ir sava niša, savs lauciņš. Faktiski jau Narvesen balva ir kā lasītāju balsojums par žurnālu, un šajā priecīgajā brīdī gribu minēt cilvēkus, kas darbojas izdevuma tapšanā. Tie ir pieredzējušie žurnālisti Antra Gabre, Arnis Kluinis, Zane Pudule, Sandra Krauze, Māris Krūmiņš, māksliniece Līga Kuplā, kas katra žurnāla dizainu izveido par īstu mākslas darbu, un mūsu literārais korektors Edžus Zakss, kurš ar trenētu skatu seko līdzi tekstu tīrībai. Esam iedibinājuši ļoti jauku tradīciju – dažādus interesantus pasākumus un ceļojumus lasītājiem, ko organizē Mediju nama tirgvedības speciāliste Anita Umbraško,» žurnāla redaktore uzteic komandu.

Par jaunumiem žurnāla saturā G. Kārkliņa teic, ka publikācijas ir kļuvušas pat interesantākas nekā pērn, jo tagad daļu no tām veido tēmas, kas saprotamas arī lasītājiem bez jebkādām astroloģijas vai numeroloģijas zināšanām. Tās ir intervijas ar interesantiem un sabiedrībā pazīstamiem profesionāļiem – gan zinātniekiem, gan astrologiem, gan ezotēriķiem. «Žurnālā ir vienkāršie popkultūras horoskopi, kuros tomēr iespējams uzzināt kaut ko par sevi, un arī testi, kuros var izskaitļot savus naudas, mīlestības un veiksmes ciparus, kā arī noskaidrot vēl citas interesantas lietas,» piebilst redaktore.

Savukārt Preses servisa valdes priekšsēdētājs Jānis Vaivods norāda, ka preses tirgū turpinās pērnā gada tendence – samazinās ikdienas laikrakstu un nedēļas izdevumu pārdošanas apjoms, bet redzams, ka lasītāji pārorientējas uz reizi mēnesī vai pat retāk iznākošiem žurnāliem un to pieprasījums saglabājas stabils.