Latvijā: "Rail Baltica" prognozētās izmaksas- 5,8 miljardi eiro 6 komentāri
 
Latvijā

"Rail Baltica" prognozētās izmaksas- 5,8 miljardi eiro

 
Emīls Desjatņikovs/ F64 Photo Agency

Eiropas standarta platuma dzelzceļa līnijas projekta "Rail Baltica" izmaksas varētu būt 5,788 miljardi eiro, šodien ''Rail Baltica Global Forum 2017'' sacīja EY partneris Baltijas valstīs Nauris Kļava.

Viņš norādīja, ka "Rai Baltica" izdevumu-ieguvumu analīze izstrādāta, lai atjaunotu 2011.gada AECOM pētījumu apstākļos, kad lēmumi par investīcijām jau pieņemti. Analīze veikta, skatot "Rail Baltica" kā globālu projektu, nevis trīs atsevišķus projektus trijās Baltijas valstīs.

Rail Baltic trases vizualizācija

No kopējām projekta izmaksām 5,788 miljardu eiro apmērā, Eiropas Savienība varētu segt 4,635 miljardus eiro (pieņemot atbalsta intensitāti 85% apmērā), bet Baltijas valstis 1,154 miljardus eiro. Savukārt 2048.līdz 2052.gada būs nepieciešamas investīcijas vairāk nekā 500 miljonu eiro apmērā infrastruktūras atjaunošanai.

Viņš norādīja, ka projekta sociālekonomiskais ieguvums pārsniedz 16 miljardus eiro, tostarp ņemot vērā ieguvumus ceļotājiem, kravu pārvadātājiem, dzelzceļa operatoriem, skaņas un gaisa piesārņojuma mazinājumu, kā arī klimata pārmaiņu mazināšanas prasību ieviešanā. Būtiska ietekme gaidāma arī uz valstu ekonomikām.

Kļava uzsvēra, ka kopumā projekts ieguvumi būtiski pārsniedz izdevumus.

Vladislavs Proškins, F64 Photo Agency

Vienlaikus viņš piebilda, ka dzelzceļa operēšanas rentabilitāte būs lielā mēra atkarīga no spējas sasniegt potenciālos tirgus pasažieru un kravu pārvadājumu segmentā.

Potenciālās biļešu cenas maršrutā Tallina-Rīga būtu 38 eiro (ceļā viena stunda un 55 minūtes), Viļņa-Rīga 38 eiro (ceļā divas stundas un viena minūte), bet Tallina-Viļņa 76 eiro (ceļā četras stundas un piecas minūtes).

Kā ziņots, šodien Rīgā sācies forums ''Rail Baltica Global Forum 2017'', kas ir galvenais starptautiskais ''Rail Baltica'' pasākums šajā gadā, kura laikā tiek skatīts dzelzceļa projekta ekonomiskais potenciāls, iepirkumu politika.

Komentāri [6]
#
Mans Vārds 24.aprīlis 2017 14:51 atbildēt
Nepiekrītu neatkarīgās redakcijas viedoklim!
 
#
projeks ir tik un vienigi naudzas šķiešana 24.aprīlis 2017 13:31 atbildēt
nav ne pasažieru, ne kravu ko pārvadāt, bet visus baro ar solijumiem-bus dzelceļš, atradisies ko pārvadāt. nu neatradisies, jau tur kur dzelzsceļš ir nav ko pārvadāt, linijas slēdz un demontē, kur radisies no zila gaisa tagad?
toties milzigās naudas infrastrukturas uzturešanai vūs jātērē katru gadu. labs biznesa plāna ar jau ieprogrammetiem zaudejumiem uz tuvākajiem 100 gadiem
 
#
! » projeks ir tik un vienigi naudzas šķiešana 24.aprīlis 2017 14:24 atbildēt
Ielaidīs Krievijā, tad būs i kravas, i pasažieri un mūsu ostas varēs likvidēt.
 
#
ome 24.aprīlis 2017 13:11 atbildēt
Nu un cik maksā LUX lounge, visšikākais autobuss, ar mīksto ādas sēdekli, un visu citu. Rīga Viļņa 18 eur un Talllina 15
 
#
tad jau 24.aprīlis 2017 13:01 atbildēt
visus 8 notrieks. tāmē nekad vel nav izdevies iekļauties
 
#
Antiņš 24.aprīlis 2017 12:35 atbildēt
Sākumam vajadzēja tiltu vai tuneli sabūvēt, starp Somiju-Igauniju, tad domāt par tālāko ''Rail Bānīša" ceļu izbūvi. Citādi pa šo dzelzceļu ies KF kravas un ES atkritumi uz Latvijas izgāztuvēm, bet Somiem nebūs kur savus toksiskos mēslus likt.
 
Pievienot komentāru
Vārds *
Komentārs *
 
Custom creative templates for DoubleClick for Publishers