Ceturtdiena, 28.marts

Čehijas rudens valdzinājums - Ceļojums ar autobusu uz Čehiju 99 EUR

© Publicitātes foto

Ceļojumu cena: no 99 €

Ceļojuma datumi : 24.-28.10.; 18.-22.11.

1. diena

Agri no rīta (~4:00) izbraukšana no Rīgas uz Varšavu (precīzu vietu un laiku skatieties mūsu mājas lapā 1-2 dienas pirms tūres, sadaļā „Tūru izbraukšana”). Ierašanās Varšavā. Ekskursija pilsētā (papildu maksa10 EUR). Apskates ekskursijas laikā apskatīsim Pils laukumu ar kolonnu, kas ir veltīta Sigismundam III Vāsa. Pils laukums atrodas viduslaiku Vecpilsētā, kas ir slavena ar tās lieliskajām celtnēm un šaurajām ieliņām. Laukums ir kļuvis par tradicionālo masu pasākumu un grandiozo koncertu norises vietu. Galveno vietu Varšavas Pils laukumā aizņem Karaļa pils. Pils ir nacionālās kultūras piemineklis, senatnīgās mākslas pastāvīgo un pagaidu izstāžu vieta, kā arī oficiālo tikšanos, koncertu, simpoziju utt. vieta. Tālāk apskatīsim Tirdzniecības laukumu. Tirdzniecības laukumā viss ir iekārtots tūristiem: mākslinieki piedāvā savas gleznas, uzstājas ielas muzikanti, aktieri, kursē veclaiku transports, var ieraudzīt Varšavas „droškas”. Tirdzniecības laukumā atrodas nāriņas skulptūra - Varšavas galvenais simbols. Varšava ir viena no nedaudzajām Eiropas galvaspilsētām, kurā joprojām vēl ir saglabājušas pilsētas sienas. Divkāršā rindā pilsētas sienas tika celta 14. gs. pirmajā pusē un līdz 16. gds. vidum. Sienas bija nostiprinātas ar torņiem un fortiem. Visvecākais no nocietinājumiem ir Barbakāns, kuru uzcēla venēciešu amatieris Džanbatista veco pilsētas vārtu vietā „Novomeysky” vārtu aizsardzībai. Līdz mūsdienām ir saglabājusies Barbakāna ziemeļu daļa - kā rātsnama ārsiena, tā ir nostiprināta ar četriem torņiem pusapļa un donžona formā. Barbakāns un daļa no pilsētas sienas tika restaurēti pēc Otrā pasaules kara postījumiem. Apskatīsim Sv. Jana un Sv. Annas katedrāli. Pusdienas (papildu maksa) Tranzīts Polijas teritorijā. Apmešanās viesnīcā Polijas teritorijā.

2. diena

Brokastis viesnīcā. Numuriņu atbrīvošana. Ceļš uz Prāgu. Apskates ekskursija pa Prāgu (papildu maksa 20 EUR) – pilsētu ar neparastu likteni, kas vairāk nekā 10 gadsimtus ir saglabājusi galvaspilsētas statusu un neaizmirstamo viduslaiku veidolu. Pastaigu sāksim no Prāgas Gradas – unikāla arhitektūras pieminekļa, kas ilgu laiku kalpoja kā čehu valdnieku rezidence. Apskatīsim Sv. Vita katedrāli – Čehijas galveno gotiskās arhitektūras pieminekli, kur senatnē notika valdnieku kronēšanas ceremonijas, apmeklēsim eleganto Sv. Jura baziliku – vēl vienu Prāgas gotikas paraugu. Ekskursijas laikā pastaigāsimies pa Kārļa tiltu. Būs iespējams ievēlēties kādu vēlēšanos pie Jana Nepomuka skulptūras – viņš ir viens no pilsētas svētajiem aizbildņiem. Ejot pa Prāgas līkumainajām ieliņām, nonāksim līdz Vecpilsētas laukumam, kur senā Rātsnama astronomiskais pulkstenis laika ritējumu ik stundu svin ar zvanu skaņām un 12 apustuļu procesiju. Apskatīsim arī slaveno Nikolaja baznīcu, pieminekli Jānim Gusam un Marijas baznīcu, bet pēc tam pa viduslaiku ieliņām nonāksim jaunās pilsētas galvenajā laukumā – Vāclava laukumā. Apmešanās viesnīcā. Atpūta.
Pēc vēlēšanās vakarā izbrauciens ar kuģīti pa Vltavas upi ar vakariņām (papildu maksa 25 €, tiek apmaksāts ekskursijas laikā). Visievērojamākā vieta, bez kuras nebūtu Prāgas, ir Vltavas upe ar saviem sliekšņiem, kuriem mēs varam būt pateicīgi par Čehijas galvaspilsētas nosaukumu. Pastaigājoties pa krastmalu, iespējams pamielot acis ar Prāgas lielisko arhitektūru, kur sajūsmu izsauc teju katrs nams. Tomēr visu Prāgas  skaistumu novērtēt iespējams tikai palūkojoties uz pilsētu no upes puses. Nakts viesnīcā.

3. diena

Brokastis. Brīva diena vai pēc vēlēšanas piedāvājam ekskursiju uz Karlovi Vari (papildu maksa 25 EUR). Karlovi Vari ir kūrortpilsēta, kas atrodas gleznainā vietā kalnu pakājē, Teplas upes ielejā. Pasaules slavu Karlovi Vari guvuši, pateicoties tā dziednieciskajiem minerālūdens avotiem. Bija vajadzīgi gadsimti, lai cilvēki iepazītu šīs vietas ūdens dzīvinošo spēku. Taču, kad tas notika, šajā vietā izauga pilsēta – Karlovi Vari, kas ir harmoniski iekļāvies kalnu ainavā, ko rotā ar mežiem apaugušās nogāzes. Mūsdienās Karlovi Vari ir ļoti īpaša vieta, kura dziedē dvēseli un miesu. Šeit nav skaļu kompāniju un trakojošu alus dzērāju. Šeit valda klusums un miers. Šurp brauc cilvēki, kuri spēj novērtēt skaistumu un veselību. Un kuriem veselīgs dzīvesveids ir atslēga veiksmei un pilnībai. Būtībā Karlovi Vari nav vienkārši kūrorts, tā ir pilsēta – muzejs. Un kaut gan lielākā daļa mūsdienu ēku ir uzceltas 19. gadsimta beigās, tur ir saglabājušies arī daudzi arhitektūras pieminekļi no agrākiem laikiem. Piemēram, Kārļa Ceturtā pils tornis, Pētera un Pāvila pareizticīgo katedrāle, Marijas Magdalēnas katedrāle. Atgriešanās viesnīcā. Pēc vēlēšanas vakariņas Alus darītavā (papildu maksa 15-18 EUR) Nakts viesnīcā.

4. diena

Brokastis. Numuriņu atbrīvošana. Brīvs laiks vai brauciens uz Karlšteinas pili (15 EUR + ieejas biļete). Pasakaina gotiskā Karlšteinas pils atrodas klints virsotnē blakus Berounkas upei, 30 kilometru attālumā no Prāgas. Karlšteinas pils laikam ir slavenākā Čehijas pils. Neskatoties uz savu eleganci, Karlšteina ilgu laiku ir bijis viens no nepieejamākajiem cietokšņiem Eiropā. Tas ir dibināts 1348. gadā kā Kārļa IV vasaras rezidence, kā arī imperatoru regāliju un svēto relikviju dārgumu glabātava, kuru kolekcionēšana bija šī monarha kaisle. Centrāla vieta pilī pieder Lielajam tornim no Svētā krusta kapelas, kuru iesvētīja 1357. gadā. Apgleznojumi ir rotāti ar pusdārgakmeņiem krusta formā, te ir unikāla kolekcija, kas sastāv no 129 dēļu apgleznojumiem no Meistara Teodora. Uz tiem ir attēloti ideālie vai paraugu svēto, svēto pāvestu un bīskapu, svēto valdnieku un baznīcas skolotāju portreti. Virs altāra ir niša, kura ir aizklāta ar zelta restēm, kurā glabājas imperatora regālijas un relikvijas (precīzas kopijas). Dārgumu oriģināli glabājas Prāgas pilsētā (Pražský hrad) un tiek izstādīti reizi pāris gados, ja ir nopietns iemesls. Velve ir zvaigžņu debesis ar Mēnesi, sauli un piecām tolaik pazīstamām planētām. ~ 13:00 ceļš uz Vācijas pilsētu Drēzdeni.   Ekskursija Drēzdene (15 € + ieejas biļetes). Drēzdene – Saksijas galvaspilsēta un viena no skaistākajām Vācijas pilsētām. Agrāk zināma kā "Florence uz Elbas", ar savu lielisko arhitektūru un mākslas dārgumiem tā bija labi pazīstama visā Eiropā. Ceļš uz viesnīcu Polijas teritorijā. Nakts viesnīcā.

5. diena

Brokastis. Numuriņu atbrīvošana. Ceļš uz Rīgu. Ierašanās Rīgā.

Informāciju par ceļojuma norises programmu Jūs varat uzzināt šeit  vai zvanot mūsu klientu konsultantiem: